سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جارچی
صفحه اصلی وبلاگ
پارسی بلاگ
شناسنامه من
ایمیل من
 RSS 
اوقات شرعی
چهارشنبه 86 اسفند 15 ساعت 2:15 عصرمقاله

اسمش هست «حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه». پنج‏شنبه که رفته بودم مسجد خریدم‏ش؛ شاید به خاطر این که باریک بود یا شاید برای خاطر ارزان بودن‏ش. درست نمی‏دانم به خاطر کدام یکی اما می‏دانم به خاطر «مستور» نخریدم‏ش. مستور را هیچ وقت نتوانستم دوست داشته باشم. به خاطر اسم آن کتاب دیگرش، هیچ وقت نتوانستم دوستش داشته باشم؛ به خاطر همان اسمی که حتا نمی‏توانم روی کاغذ بنویسم‏ش.
اسمش‏‏ هست «حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه». اسمش داشت دیوانه‏ام می‏کرد. عشق بی شین و بی قاف را می‏توانسم تصور کنم اما بی نقطه دیگر چه صیغه‏ای بود؟ عشقی که شین و قاف نداشته باشد خب نقطه هم ندارد. این بابا از کدام ولایت آمده بود که این را نمی‏دانست؟ به این‏جا که رسدم از خودم عصبانی شدم. همیشه از آن‏هایی که بند دست و پای نویسنده‏ها می‏شوند عصبانی می‏شوم. اصلاً به من چه ربطی داشت؟ دلش خواسته بود بی نقطه را هم اضاف کند. اختیار کتاب خودش را هم نداشت؟ حق‏م بود تا دو هفته روی تهانی را نبینم. کتاب را گذاشتم داخل کیفم و آرزو کردم فردا صبح، زمان و مکان بازی در نیاورند تا بتوانم بخوانم‏ش.
کاش چیز دیگری آرزو کرده‏ بودم؛ مثلا لیلی را. ( یک نفر، از ته دلم، به این گستاخی چشم غره می‏رود؛ همین حالا.) فکر نمی‏کردم این قدر راحت وقت خالی پیدا کنم یا حتا اتاق خالی. فکر نمی‏کردم اتاق خالی پیدا کنم؛ آن هم هم‏چه اتاقی. اتاقی که پنجره‏هایش رو به کوه باز شوند و از پشت دیوارهایش صدای خنده بیاید. اتاقی که بشود در آن گریه هم کرد بی آن که کسی ببیند.
تازه فهمیده‏ام مصطفی مستور را هم می‏شود دوست داشت. گیرم اسم یکی از کتاب‏هایش را حتا نتوانم روی کاغذ بنویسم.
وصله پینه:
1- hasti: گفت:« کسی که روزی یه بار گریه نکنه با زندگی مشکل داره.» (حکایت عشقی غمبی قاف بی شین بی نقطه/ مصطفی مستور/ص51)
2- دوست دارم تو هم بخوانی‏‏اش. دوست دارم به خاطر این که من دوست دارم بخوانی‏ا‏ش. اما اگر نمی‏توانی، اگر نمی توانی برای خاطر من از هشت‏صد تومان پول و یک ساعت زمان بگذری، راضی‏ام که به خاطر خودت بخوانی‏‏اش.
3- گرش ببنی و دست از ترنج بشناسی...روا بُوَد که ملامت کنی زلیخا را (سعدی)
4- نشود فاش کسی آن‏چه میان من و توست...تا اشارات نظر نامه‏رسان من و توست (ه.ا.سایه)

یا علی مددی!



متن فوق توسط: مهردادزنگنه نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
چهارشنبه 86 اسفند 15 ساعت 12:57 عصرلیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان اعلام شد

بنا به گزارش خبر گزاری فارس به نقل از محمد رضا باهنر رئیس ستاد انتخابات جبهه تهران اظهار داشت :در لیست 30 نفره جبهه متحد اصولگرایان در شهر تهران حمید رسایی جایگزین علی ثمری شد.محمدرضا باهنر رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان این مطلب که علی ثمری با توجه به اینکه مدارک تحصیلی خود را با تاخیر به شورای نگهبان ارائه کرده بود لذا صلاحیت وی احراز نشد، گفت: با نزدیکی آغاز زمان تبلیغات و کمبود وقت برای انتشار تبلیغات لیست نهایی اصولگرایان، شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تصمیم گرفت حمید رسایی را جایگزین وی در لیست جبهه متحد کند. ادامه مطلب...

متن فوق توسط: مهردادزنگنه نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک های روزانه
خودم [44]
[آرشیو(1)]

درباره خودم
جارچی
مدیر وبلاگ : مهردادزنگنه[9]
نویسندگان وبلاگ :
جاناتان[0]

آرشیو یادداشت ها
مقاله ها
زمستان 1386
لوگوی من
جارچی
لوگوی دوستان من

اشتراک در خبرنامه